13 Mart 2012 Salı

Punk Benim Ruhum!

Orkun benim liseden arkadaşım ama onunla uzun yıllardan bu yana bir türlü görüşememiştik. Nasip bu blog içinmiş… Blog için stilini beğendiğim isimler arayışına girdiğimde kuşkusuz aklıma ilk olarak Orkun geldi. Orkun'un tarzını, kendine has stilini her zaman beğenmişimdir. Lise yıllarında alternatif tarzı ile hayli dikkat çekiciydi. Bu geçen yıllar için de Orkun stili konusunda epey yol kat etmiş, bir çok stili deneyimlemiş anlattığına göre. Ben en sakin, stili oturmuş dönemine denk geldim. Çekimlerde de bu havayı sezinledim. Biraz onun stili, biraz hayata karşı duruşu, kısacası Orkun ile gustoları ve modaya dair bir muhabbet... Ben istedim ki o ruh o sohbet havasını size direk geçirelim… Bu yüzden de blogda röportajların içinde bir de ses dosyası göreceksiniz. Kısa bir radyo programı tadında tamamen doğal, içten ve samimi. İşte Orkun’la söyleştiklerimizden geriye kalanlar…





Stilini nasıl tanımlıyorsun?
Aslında stilimi belli kalıplara sokmuyorum. Daha çok dar paça model pantolon giyiyorum, nedense bol pantolonları pek sevmiyorum. Altıma dar paça giyerken üstüme bol t-shirtler, bol kazaklar giymeyi çok seviyorum. Kat kat giyinmeyi daha çok seviyorum.  Üst Üste ama ince kıyafetlerle. Özellikle polo yaka tişörtler ve gömlekler vazgeçilmezim.

Peki stilini daha çok hangi döneme yakın buluyorsun, bir döneme atıfta bulunduğun oluyor mu?
İngiltere’deki ilk dönem punk akımının stiline kendimi yakın buluyorum. Hani Sex Pistols değil de, Joy Division, The Clash zamanları… Stilimde onların ruhunu hissediyorum.



Tarzını beğendiğin ya da senin için stil ikonu diyebileceğin isimler…
O bahsettiğim erken punk dönemi müzik gruplarının tarzından hoşlanıyorum. Yeni dönemde bir de The Horrors var. Gotik punk yapan bi grup… Onların da tarzı hoşuma gidiyor. O rock dönemindeki Pantolonların dar paça, kıyafetlerin şaşaalı gözüktüğü, aslında şimdiki zaman için öyle iddialı gözüken kıyafetleri seviyorum… Yani kısacası o dönemin erken punk ikonlarını beğeniyorum.

Biraz retro bir tarz diyebiliriz senin tarzın için…
Evet öyle diyebiliriz.


Seni etkileyen müzikler, hayatında önemli müzikler var mı?
Arabesk müziği bana hep ilginç gelmiştir ve etkilemiştir. Arabesk kültürü, Arabesk müziğin protest tavrı… Yaşanmışlıklar ve acıların aktarımı beni her zaman etkilemiştir. Bunun dışında elbette ki punk müzik. 


Hayatında seni etkilemiş bi’ kitap var mı, kült olmuş?

Ah Muhsin Ünlü’nün ilk ve son kitabı “Gidiyorum Bu”. Kitabı elli kere falan okumuşumdur heralde… Ölünceye kadar da üçe beşe katlarım. Kitabı her okuduğumda her dizesi beni çok etkiliyor. Bu anlamda benim için kült olmuş, hayatımda önemli bir yeri olan bir kitap “Gidiyorum Bu”.

Senin için hayatta en keyif aldığın şeyler neler, zevklerin, gustoların?
El işi olarak yaptığım her şeyden çok fazla keyif alıyorum. Örnek olarak fanzin, stencil, sticker gibi şeyler hazırlamak, resim yapmak yahut bunun gibi el işleri.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder