24 Temmuz 2013 Çarşamba

Yaz Tatili Kitabı

Yaz Tatili kitabı bölümünün yeni önerisi Tümsev Sayar'dan geliyor. Tümsev pek çok alanda aktif. Fotoğrafçılıkta kendine has tarzıyla fark yaratan, fotoğrafçılığın yanında bir kitap oburu olma özellikleri ile dikkat çeken bir isim. Özellikle fotoğrafçılıktaki hünerini bu kez fashionandgustoblog için gösteriyor. Tümsev,fotoğrafta kendi estetiğini konuşturuyor ve Ayvalık'taki evinin bahçesinden bir  fotoğrafla sunuyor yaz tatili kitabını bizlere. 


Hadi bize "Başkaldıran Kurşunkalem'i" okumamız için bir neden söyle*
Hem siyasi darbeleri, hem Kanlı 1 Mayıs’ı hem de Türk tiyatrosunda yaşananları öğrenmek için kısacası kısa bir Türkiye tarihi yolculuğu için okumalısınız. Ama bu kitaptan önce Ferhan Şensoy’un bir diğer kitabı olan “Kalemimin Sapını Gülle Donattım'ı" da tavsiye etmeden geçmeyeyim.

En sevdiğin kitap okuma mekanın*
  Şu an için Ayvalık’taki evimizin bahçesi  kitap okumak için en güzel yer.   

Bu kitaptan sonra hangi kitabı okumayı planlıyosun*
Ayvalık’a gelirken, Vedat Türkali ve Leyla Erbil kitapları almıştım. Daha önce iki yazarı da maalesef hiç okuma fırsatım olmadı. Bu yüzden de biraz utanıyorum aslında. Leyla Erbil’e rahmet dileyip, çok  sevdiği ve sevdiğim Tezer Özlü’nün yanına gönderirken, ilk olarak “Gecede” adlı kitabıyla utancımı dindirmeyi düşünüyorum.

Daha çok hangi tarz okumayı seviyosun*
Tarz ayrımı yapmıyorum açıkçası. Ama her mevsimin tarzının ayrı olduğunu düşünüyorum.  Mesela, bahar ayları şiir okumaya; kışın sosyoloji, felsefe okumaya daha uygun gibi geliyor. Yazın ise elime ne geçerse okurum. Hatta sahilde dizüstü edebiyat kitaplarından okuyorum. Kimileri için vakit kaybı olabilir, ama benim için hiç sevmediğim yaz aylarında kafa dağıtmak için güzel bir araç. 

Favori 3 yaz kitabın*
Gündüz Vassaf- Cehenneme Övgü
Sadık Hidayet- Kör Baykuş (Buf-i Kur)
Hüseyin Rahmi Gürpınar- Kuyruklu Yıldız Altında Bir İzdivaç

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder