21 Ağustos 2013 Çarşamba

Yaz Tatili Kitabı

Cansu Ruban şiirleri-kısa öyküleri seven bir okur. Şiir-öykü kitapları okurken içine küçük dipnotlar yazan, anılarla yaşamayı seven, nostaljik-romantik bir isim.  Kitapların dünyasında kaybolurken aynı zamanda keyifli müzikler dinlemeyi de bir ritüel haline dönüştüren Cansu'nun kitap dünyasını keşfedelim daha fazla sözü uzatmadan.



Hadi bize "Sonu Gelmez Öpüşler'i" okumamız için bir neden söyle*
 Sembolizm akımından hoşlananlar için en iyi kitaplardan biri diyebilirim. Özellikle Charles Baudelaire'in Kötülük Çiçekleri adlı kitabından Lanetlenmiş Kadınlar eserinin yer aldığı Ashes and Snow belgeselini izlemelerini şiddetle öneririm.

En sevdiğin kitap okuma mekanın*
Otobüsler, trenler, uçaklar diyebilirim.  Yolculuklarda okunan kitapların tadı bi' başka. 

Bu kitaptan sonra hangi kitabı okumayı planlıyosun*
Ece Temelkuran'ın son kitabı Düğümlere Üfleyen Kadınlar kitabını okumayı planlıyorum. Bu kitap dört kadına ait olan bir yolculuğun kitabı. Tamir olamayan yaralı coğrafya Ortadoğu'da geçiyor. Ardından yine Ece Temelkuran'ın Kıyı Kitabı'nı okumayı düşünüyorum.İkisi de bambaşka yolculuklarda bana eşlik edecekler.

Daha çok hangi tarz okumayı seviyosun*
Tarz olarak daha çok kısa öyküleri ve denemeleri tercih ediyorum. Özellikle yatmadan önce okunulan kısa öyküler çok keyifli oluyor benim için. Bunun dışında klasiklerden vazgeçebileceğimi hiç sanmıyorum, Türk klasiklerinden İnce Memed, yabancılardan Yüzyıllık Yalnızlık ve Dönüş. 

Favori 3 yaz kitabın*

2 yorum: